keskiviikko 30. huhtikuuta 2008

Yliherkkä


On ikävää olla herkkä. Tänäänkin ehti jo käydä yksi sellainen juttu, että olisin halunnut vaan juosta peiton alle piiloon ja sulkea silmät ja korvat.

Herkkyyskohtaus. Tuntuu, ettei elämästä tule mitään näin herkkänä, miksi en siis juoksisi pakoon, erakoituisi. Eläisin jossain kuusessa koiran kanssa ilman paineita mistään. Ei kukaan voi ikinä oppia, mitkä asiat mua satuttaa. Vika on siis minussa. Jos joku on yliherkkä jollekkin ruoka-aineelle, esimerkiksi pähkinöille, eihän se ole pähkinän vika, jos tyyppi syö sen ja saa allergisen kohtauksen. Allergikko ei vaan ole suojellut itseään tarpeeksi hyvin pähkinöiltä. Tämän logiikan mukaan minun pitäisi erakoitua. Ainakin siltä nyt tuntuu.

Pientä itsesääliä havaittavissa, joo. Mutta mihin muuhunkaan blogit on tarkoitettu?

2 kommenttia:

Tiitiäinen kirjoitti...

Ei mihinkään! Blogit ovat juurikin itsesääliä varten, tunnustan ainakin omasta puolestani :)

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos kommentistasi, ensimmäisiä kertoja, kun olen rohkenut kommentoida toisten syömishäiriöisen blogia.
En ole nyt myöhemmin siellä rav.terapeutilla myöhemmin käynyt, kun siihen tulokseen on tultu, ettei siitä oikeastaan mitään hyötyä ole ollut.

Psykologini kanssa olen syömisestä ja syömishäiriöstä (vaikkei sitä ole virallisesti mitenkään diagnosoitu, kyllä ne minulla on, bulimian ja bed:in sekoitusta, ahmin aina, mutta välillä päätän hampaitteni huonokuntoisuuden takia jättää väliin [ja kärsiä sitten siitä ällöttävästä ähkyläskitys-olosta]), mutta en ole kokenut siitäkään olevan mitään hyötyä.
Psykani selittää ainoastaan mallilautasista ja kuinka pitäisi syödä koulussa. Enkä ole mitään uutta ole siltä juurikaan kuullut.

Nyt olen osastolle menossa ja siellä toivon todella saavani apua tähän syömiseen. Kuulostaa todella upealta, että siellä on kaikki säännölliset ruokailuajat ja ruokailut on tarkkailtuja, varsinkin jos menee sinne jonkin syömishäiriön takia. Siellä ei voi olla syömättä, muttei voi myöskään ahmia eikä varmaan kovin hyvin oksentaakaan.

Tuosta itsesäälistä vielä, välillä ihan hävettää, millaisia kirjoituksia tulee pahimpina "yhyy oon ihan paska, eikä musta oo mihinkään" -kohtauksina.

Oletkos muuten blogilistalla? Voisin siellä suosikeihin laittaa, sinulla on hyviä kirjoituksia. :)