sunnuntai 24. elokuuta 2008

Zzz...


Tässäpä pieni arvoitus: se on harmaa, nihkeä, lannistava, tahmea, väsyttävä, uuvuttava, tylsä, laiskottava, turha, ahdistava, kaikenlaisia särkyjä aiheuttava, stressaava, matalapaineinen, ankea ja kaikkea muuta epämiellyttävää. Mikä se on?

SUNNUNTAI. Voisin sijoittaa tuon viikon viimeisen päivän vihalistani etusijalle.
Olen nukkunut liikaa, en ole joogannut lainkaan taikka ollut ulkona (=liikkunut). Syönyt olen tietysti kuten aina, ärtymystä tuottava yhtälö.


Stressaa. Jotta kaikki läheiseni takuuvarmasti tunnistaisivat minut tämän kirjoittajaksi, kerron nyt että mulla on huomenna uni-eeg-tutkimus. Selvitetään siis onko mulla epilepsia vai mikä sai aikaan sen kramppauskohtauksen tuossa kuun alussa. Käytännössä uni-eeg tarkoittaa sitä, että valvon tänään normia myöhempään ja herään huomenna aamulla viimeistään kello kuusi. Tutkimus alkaa iltapäivällä, sitä aiemmin ajattelin mennä kouluun torkkumaan. Kahvia en varmaan saa juoda, koska tutkimuksessa on todellakin tarkoitus nukahtaa ihan omin neuvoin. Sitten mun päähän laitetaan joku myssynkaltainen juttu, jossa on piuhoja ja sitten ne urkkii mitä päässäni tapahtuu unen aikana. Kaksi tuntia siihen on varattu aikaa, hui. Jossain välissä pitäisi ehtiä labraankin, mutta en haluaisi millään olla pois koulusta (joku orastava pakkomielle kai).
Sieltä pois selvittyäni kippaan kahvia kitaani oikein urakalla ja illalla menen kaverin kanssa katsomaan musikaalia. Saa nähdä pysyykö silmät auki.

1 kommentti:

Laura kirjoitti...

Tsemiä tonne unitutkimukseen! Se tuntuu vähän äklöltä päässä, mutta ei ainakaan muhun jättänyt mitään traumoja. :> Paitti et hoitaja jatkuvasti hoki mulle "Oot vaan ihan rennosti ja päästät suun auki".. ihan ku suun auki/kiinni oleminen kertois jotain unen laadusta.

(ts. oon joskus itsekin ollut vuosia sitten tos unikäyrätutkimuksessa)