perjantai 1. elokuuta 2008

Siiis hyi!

Täytyy sanoa, että hurjan nopeasti meni viikko tanssiessa! Nyt viikonloppu aikaa hoitaa mustelmat.

Pukkarissa salakuuntelen aina muiden keskusteluja. Eilen olin taas korvat höröllä (no hei, ei siellä muutakaan kuunneltavaa ole!) ja sitten yksi tyttö kertoi kahdelle kaverilleen "No siis silloin aamupäivällä söin sen salaatin ja sit päivällä äiti oli tehny pannukakkua ja sanoin et ok sit, mä maistan, nii sit se leikkas sellasen näääin ison neliön!! SIIS yäk TOSI KIVA".
Katsahdin tyttöä ja se todellakin huomasi sen. Joku emokki sisälläni heräsi, hei älkää tytöt nyt leikkikö tulitikuilla! Syökää vielä kun pystytte.
Huomasin tänään, että se tyttö katsahti muhun kerran jos toisenkin. Sitten samasta porukasta toinen tyttö hihkaisi: "Siis oon syöny kolme kertaa tänään!" ja sitten se kolmaskin ilmoitti "no mä söin kermakastiketta...". Taisin tuijottaa niitä taas suu auki. Herätkää! Teki niin kovasti mieli kertoa omaa tarinaani pakkomielteineen kaikkineen, mutta sehän olisi valjennut kaikille muillekkin samassa tiloissa olleille. Joten tajusin sulkea sen suuni. Zip.
Ihmetyttää hieman oma äidillinen reaktioni. Tytöt olivat varmaan mun ikäisiäni, normaalivartaloisia (eivät laihoja mutta eivät lihaviakaan, muodokkaita). Tunnen itseni hieman tekopyhäksi, mutta viime kesänä puhuin kaverini kanssa lihottavista karjiksista sun muista "pakkopullista" samaan  sävyyn. Ja se johti kummallakin tälle tielle. Toki edelleen olen epäluuloinen nyt esim. kaupan karjisten suhteen mutta en todellakaan haluaisi pelkoani sitä hippuista vehnäjauhoja ja tippaa (hyvälaatuista) rasvaa kohtaan muille mainostaa. En mä varmaan koskaan valitse sitä "sallitumpaa" vaihtoehtoa, mun on vaan pakko ottaa se.

Okei, kyllähän kaikki laihduttaa joskus. Itse en vaan koskaan oppinut tekemään sitä oikein, ja se johti kaikkeen tähän. Olen laihtunut 65 kilosta about 47:n, mutta en siltikään koe että osaan laihduttaa. Se sairaushan minut on laihduttanut, en osannut tehdä sitä niinkuin terveet ihmiset. Ehkä siksi ylireagoin kun kuulen muiden puhuvankaan laihdutuksesta.

Nyt tämä mamma yrittää mennä nukkumaan ja huomenna festailemaan.

3 kommenttia:

en finne igen/ruotsinsuomalainen kirjoitti...

Terve reaktio kuitenkin sulta. Päätänpä alkaa rakastamaan tätä täyteläistä vartaloani.

Anonyymi kirjoitti...

Tuttua kuunnella tuollaisia keskusteluja. Omallakin tanssitunnilla saa kuulla ties mitä anoreksiajuttuja. :/

Lumipyry kirjoitti...

Tuo on vaan jotenkin kummallista, miten ne tytöt kailottaa sitä ääneen..tai ite pysyn mielummin hiljaa ja koitan, niin ettei kukaan huomaa mitään. Tulee mieleen että ne vaan yrittää kerätä huomitota ja saada kommentteja että oot ihanan laiha jne.. Toivottavasti ne saa itsensä tuosta vielä pois..En suosittele kenellekkään tätä.

Juu, tämä kesä on ollut tällästä matkustelua.:)