tiistai 3. kesäkuuta 2008

Kesän ensimmäinen kirja

Mulla piti olla eilen ravitsemusterapeutti. Peruuntui. 
Muistelin että mulla olisi kuitenkin ollut punnitus yhdeltätoista, mutta en ollut varma. Menin sitten paikalle ja hiippailin odotushuoneeseen, jossa vietin puoli tuntia näkemättä yhtäkään potilasta. Poistuin, olin muistanut väärin.

Reissu ei kuitenkaan ollut ollenkaan turha! Kotiin käppäillessäni tajusin poiketa kirjastossa tarkistamassa hyllypaikan 618.67 ja siellähän se Hornbacherin kirja minua odotti, siis Elämä kateissa. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Olen lohkaissut jo aika ison osan kirjaa, ottaen huomioon että olen armottoman hidas lukija. Olen positiivisesti yllättynyt: teksti ei ole ollenkaan skandaalihakuista, eikä se tähän asti ainakaan vaikuta miltään pro-anaraamatulta, mitä hieman pelkäsin. Itselleni jotenkin terapeuttista luettavaa. Etenkin Maryan varhaislapsuudesta kertovat tekstit olisivat voineet kertoa omastani. Oho, joku muukin on tuntenut näin.


Olin suunnitellut meneväni tänään kantakahvilaani kirja mukanani, mutta sisko soitti ja pyysi kirppariseuraa. Rehellisesti sanoen olisin mieluummin mennyt yksinäni lukemaan, mutta kirppisreissu voi osottautua hyväksikin ideaksi.

Nukuin "pitkään" (yhdeksään) ja heräsin auringonvaloon. Kävin aamulenkillä (kesäisin kello 11 on vielä aamu)! Muuten oli jees, mutta toinen korva oli lukossa koko ajan. Se loppui melkein heti lenkiltä palattuani. Osaako kukaan sanoa mistä johtuu? Voiko allergia tukkia korvat? :-D

Ei kommentteja: