torstai 2. lokakuuta 2008

Keep yourself busy






















Kuten ehkä joku on huomannut, postaustahti on hieman kiihtynyt. Voin paljastaa, että tulen todennäköisesti postailemaan yhtä tiheästi ainakin seuraavat kaksi viikkoa, sillä ensiviikko on väljä ja sitten koittaakin viikon mittainen syysloma.

Edellisen postauksen kysymykseen ei herunut vastauksia, mutta nyt aion käyttää aivan omia aivojani ja suunnitella tähän hieman lauantaita. Juuri lauantain valitsin herkkupäiväksi (voi kun keksisin sille jonkun toisen nimityksen) siksi, että siskoni muuttaa huomenna tähän aivan lähelle, enkä ehdi huomenna auttamaan häntä. Lauantaina olen sitten menossa ihmettelemään uutta asuntoa ja tarvittaessa hjelppimään kamojen järjestelyssä ja niin edelleen. Lauantaina on siis a) muutakin tekemistä kuin se ihana-kamala syöminen, ja b) hyvää seuraa. Voisin vaikka leipoa tuparilahjaksi maailman parhaita cookieita ála Konvehti, ja oikeuttaisin itseni maistamaan (okei, mulla on aivan pikkuinen oma lehmä ojassa).
Teen tällaisia suunnitelmia usein, siis kaikenlaisia tilanteita varten. Se tuntuu jotenkin terapeuttiselta, siten saan asiat sivuun ja voin keskittyä johonkin muuhun.
LAUANTAI 041008
* aamupala:
muuten normi, mutta puuroon banaania ja 1 rkl hunajaa.
* lämmin ruoka
/lounas: jotain kotiruokaa, jota en kuitenkaan tavallisena päivänä saa syödä. Esim. soijarouhemakaroonilaatikkoa tai sienikastiketta kevytkermaan tehtynä. Normaali määrä.
* välipala: leipää/karjis, normihedelmiä tai sokeroimattomia kuivattuja hedelmiä
* kahvia kahvia kahvia kahvia kahvia kahvia kahvia kahvia kahvia kahvia kahvia kahvia kahvia <3>
- Leivo siskolle jotain
- Ostoksille
- Kahville
- Illalla vuokraa leffa ja hyväääää (ei irtokarkkeja)


Btw, olen aika hyvin pysynyt kerran viikossa vaa'alle-lupauksessani. Itselleni siis vain olen luvannut, suosittelen muillekin! On oikeasti niin (ajatus)energianhukkaa tuijotella lukuja päivittäin. Ne kun vaihtelevat anyway, eikä siihen voi mitenkään itse vaikuttaa. Tietysti pakkomielteitä on vaikea hallita, mutta kannattaa haastaa itsensä ja yrittää.
Mulla on paino pysynyt samoissa lukemissa, vaikka pää yrittää kertoa että olisin lihonut. Läskittää nykyään enemmän kuin ennen, ja tuntuu että ajatukseni ovat pelkkää läskiä. Suhtaudun ylilihaviin ihmisiin pelonsekaisesti ja vältellen (se ei ole oikein, mutta teen niin koska pelkään lihovani itse entisiin mittoihini tai niiden yli), mutta joku osa minusta tuntee yhtäläisyyttä heidän kanssaan. Kukapa uskoisi, kun eroa painossa saattaa olla reippaasti yli 50kg.
Tutkimukset suomalaisten liikalihavuuden huolestuttavasta lisääntymisestä kuulostavat minun korviini henkilökohtaiselta loukkaukselta juuri minua kohtaan. Siis en väitä että olen ylipainoinen, tiedän että olen alipainoinen, mutta tulee sellainen fiilis, että hyväksytäänkö minut vain tietyn painoisena? Eli jos olisin ylipainoinen, olisin häpeäksi en vain itselleni vaan myöskin tämän maan tilastotutkimuksille?
Onko syntiä ajatellakaan mitään, missä on yli 2,5% rasvaa?

8 kommenttia:

Anna kirjoitti...

Heippa!

Mä halusin vaan sanoa, että sun blogin lukeminen on ollut yksi suurimmista syistä siihen, että mun paranemismotivaatio on vihdoin noussut. Sä oot saanut mut huomaamaan, että voin ja haluan parantua terveellisesti - en siten, et vaan alkaisin syömään enemmän ja kaikkea sen suurempia miettimättä. Tietty se olis aika fantastista joskus pitkän ajan päästä, mut tällä hetkellä (173cm/37,7kg) tuntuu tosi turvalliselta ja hyvältä lisätä painoa kunnon ruoalla. Lisäksi oon noudattanut sun keinoa ja ottanut käyttöön herkkupäivän, ja painin täsmälleen saman ongelman kanssa kuin sä, eli miten sen saisi hallintaan...

Kiitos ihan mielettömästi, toivottavasti mä en nyt säikäyttänyt sua mitenkään mun stalkkauskommentilla. :)

konvehti kirjoitti...

anna: KIITOS itsellesi. Aivan ihana kuulla, voin kertoa että kommenttisi pelasti päiväni! Kiitos että sanoit tuon "ääneen", tuli oikeasti sellanen fiilis etten turhaan tätä tee :)
Paljon voimia ja tsemppiä paranemiseen!

Anna kirjoitti...

Et todellakaan kirjoita turhaan, toivon et jatkat ja päivität usein tulevaisuudessa. :) Tsemppiä sulle kans, toivottavasti paraneminen jatkuu ja edistyy. Mikään ei oo paskempaa ku se et tä pirun sairaus vie kaiken elämän, ja sen mä haluan takas! :)

ღ Crystal kirjoitti...

Ei ole syntiä. Ja pähkinät ovat minun herkkujani. Niissä ku on kaikkea hyvää ja terveellist:>

Tai mansikat, viinirypäleet, danone juotava jugurtti. Ja kaurakeksit. Ja myslipatukat :>
Mitä en keliakian takii voi ees syyä :(

Claudine kirjoitti...

Minäkin tahtoisin oppia käymään vaa'alla kerran viikossa.
Tai harvemmin.
Vaa'an tuijottaminen on masentavaa.
Varsinkin kun koskaan ei ole tyytyväinen. Luku on aina liian suuri.
On niin turhaa pilata joka päivä vaa'an takia kun ihan hyvin voisin heittää koko kapistuksen vaikka ikkunasta ulos.
Pläääh.
:>

Anonyymi kirjoitti...

Entä jos herkkupäivää kutsuisi vapaapäiväksi? Osuvasti olisi vielä lauantai :)

konvehti kirjoitti...

anna: Oikea asenne! :) Syömissäätäminen ei loppuenlopuksi johda mihinkään hyvään.

anonyymi: "Vapaapäivä" nimenomaan se onkin, häröilyvapaa päivä:)

Ella kirjoitti...

audreyn kuva on ihana! Ja päätämpä itsekin tästä lähtien kutsua ns herkkupäivää, vapaapäiväksi!

ps. linkitän sut :)