lauantai 15. maaliskuuta 2008

Flunssaillen

Flunssa.
Mutta eipä tässä sen suurempia ahdistuksia, sillä mulla on ihan tarpeeksi kokemusta pitkittyneistä taudeista, joten pysyn vaivatta paikallani. Pitkittyneen kuumetaudin takiahan mä alunperin jouduin lääkäriin...
Niin ja, vaikka tässä kuinka yritetään olla parantumismyönteisiä, hyvä juttu sairastamisessa on että voi karsia vähän syömisiä. Ei vaan maistu.

Join eilen sellaista myrkkyä kuin kokis lightiä. Yhh, pahaa. Aspartaamizeroon en sentään sortunut. Mulla on sellainen kirjoittamaton sääntö, että light-limuja saa juoda ainoastaan kun on kipeänä, kun vesi sellaisenaan ei mene. Johtuen siis makeutusaineista, plus siitä että käytännössä kalorittomilla hiilihappojuomilla olisi aivan liian helppo pilata hampaansa. Makeutusaineita välttelen oikeastaan kolmesta syystä; 1. Epäilyttäviä, tuntuu että saastutan sisuskaluni niillä 2. Itsensä huijaamista. Itse ainakin pyrin elämään ilman makeaa, en pelkästään ilman sokeria 3. Maistuu "teolliselta", oikeastaan pahalta. En ole ikinä syönyt mitään hyvää keinomakeutettua, mielummin olen ilman makeaa.

Eilen kattelin netistä Täydellisiä naisia, nyt mulla on kaksi leffaa vuokrattuna; Marie Antoinette ja Moulin Rouge... Aion ottaa nyt kerrankin kunnolla iisisti sohvaperunana, kun en muutakaan voi.


edit /


Pakko nyt hieman hehkuttaa, kun saan vaihtelua tylsään ruokavaliooni. Uskalsin ostaa riisikakkuja! En ole ennen niitä ostanut, sillä olen automaattisesti ajatellut että niissä käytetty riisi ei ole täysjyväriisiä. Mutta se nimenomaan on täysjyväriisiä, ainakin kaikissa niissä mitä kaupasta löytyi! 30 kcal/kpl.




1 kommentti:

Laura kirjoitti...

Mielestäni tuo asenteesi ettet syö mitään makeaa on ihailtavaa, itse olen aika heikko kaikelle hiilarihötölle (leivonnaisille) ja jäätelölle, joten keinomakeutus on päivän sana. Samoin hiilihappojuomat täyttävät, sen takia niihin sortuu aika usein..

Mutta edelleen ihailen tuota että mieluummin on aivan ilman makeaa ja "herkuttelisi" sitten sellaisissa tapauksissa jollain terveellisemmällä. Mutta hedelmäsokeri jne aika hyvin estää kokonaan makeasta pääsemistä, mutta laittoipa tekstisi hyvin miettimään. Btw, oletko tosiaan tässä parin-kolmen kk ajan tiputtanut noin valtavasti painoa? (65kg vert 48kg)?